بهنام رضوانی

هرچند برخی نمایندگان مجلس از تحقیق و تفحص دوباره ایران خودرو خبر داده‌اند اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن تصریح کردند این موضوع هنوز به کمیسیون یادشده ارجاع نشده با این حال در میان اعضای کمیسیون نیز نظرات مختلفی درباره ضرورت داشتن یا نداشتن این امر وجود دارد.

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن در این باره توضیح داد: در دوره دهم مجلس هم تحقیق و تفحص از عملکرد ایران‌خودرو صورت گرفت و نقاط ضعف این شرکت و ایرادات آن شناسایی و راه‌حل‌های مناسبی هم برای برون‌رفت از شرایط اتخاذ شد. اما بهنام رضوانی، دیگر نماینده عضو کمیسیون صنایع و معدن مخالف این مساله است که در زیر نظرات او را می‌خوانیم.

دلایل مخالفت شما با تحقیق و تفحص از ایران‌خودرو چیست؟

تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد، باید مستنداتی باشد که نیاز به تحقیق و تفحص را توجیه کند، ضمن اینکه تحقیق و تفحص نباید در اولویت باشد بلکه به‌عنوان گزینه نهایی مطرح می‌شود زیرا انجام آن نیاز به یک روند قانونی دارد.

موضع مشخص شما شامل چه نظراتی است؟

در موضوع ایران‌خودرو مساله کشف‌نشده‌ای وجود ندارد که با این کار شناسایی شود، به نظر من امروز گره کور ایران‌خودرو قیمت‌گذاری محصولات آن است؛ ایران‌خودرو ادعا می‌کند با قیمت‌های کنونی متضرر است اما وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به این ادعای ایران‌خودرو پاسخی نداده‌اند.

بنابراین درحال‌حاضر این اقدام ضرورت ندارد؟

بله، تحقیق و تفحص زمانی ضرورت دارد که گمان شود در مجموعه‌ای تخلفات گوناگون صورت گرفته است. آنچه امروز ضرورت دارد تعیین تکلیف قیمت محصولات ایران خودرو توسط سه مجموعه یادشده دولتی است.

در مجلس گذشته این مساله صورت پذیرفته، آیا بازهم تکرار آن نتیجه‌ای درپی دارد؟

تحقیق و تفحص در مجلس دهم هم انجام شد، وقتی در آن زمان نتیجه نداد، پس تکرار آن چه لزومی دارد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =